Boot met trekker vervoeren

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Boot met trekker vervoeren

Bericht door Evertjan »

Goedendag,

Nou heb ik inmiddels een mooie boten kar aangeschaft waarop ik mijn 2,9T zware boot kan vervoeren naar mijn huis.
Nou heb ik hiervoor een Ford Dexta (omdat de Ferguson nog niet rijdt) en mijn vraag is dus ook, is deze hier een beetje geschikt voor. De remmen heb ik al gerepareerd en doen het weer uitstekend, dus dit leek mijn geen probleem.
De druk op de trekhaak is echter wel rond de 400 kg. Wat denken de mede forum leden hier van, alvast bedankt voor jullie input.

Mvgr Evert
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Boot met trekker vervoeren

Bericht door admin »

Hoi Evertjan,

Een F O R D Dexta is vergelijkbaar met de MF 35 wat betrefd remmen, vermogen en gewicht. Die aanhanger met boot er op verplaatsen gaat je wel lukken. Die 400kg op de trekhaak is geen probleem. Wel moet je de trekhaak zo dicht mogelijk bij de achteras hebben. Liefst onder het midden van de achteras om achterover kiepen van de trekker te voorkomen tijdens het trekken. Ga niet hard rijden met de combinatie. De remmen van je trekker zijn uitgerust om het gewicht van de trekker te remmen. Nu moeten ze ongeveer 4x zoveel gewicht tot stilstand brengen. Dus een km of 10 per uur is snel genoeg.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie