compressiedruk A3.144 motor dexta

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Theo MF
Berichten: 81
Lid geworden op: za 25 jan 2014 14:41

compressiedruk A3.144 motor dexta

Bericht door Theo MF »

Hallo,

Welke compressie druk moet een A3.144 motor zoals oa in een Dexta ligt ongeveer halen? De compressieverhouding is 16,5.

Ik had gedacht deze door de verstuiveropeningen te meten terwijl de motor op de startmotor rond gaat. Is dat de juiste methode?

Ik hoor graag van jullie?

mvg Theo

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: compressiedruk A3.144 motor dexta

Bericht door fergie »

Hello Theo,

De gemiddelde diesel zal een minimum van 17 bar moeten halen wil hij lopen. Met een 16.5:1 verwacht ik beter dan 20 bar als druk.

Via het verstuiver gat meten is de meest gangbare methode naast het gat voor een voorgloeier. Aangezien de F3.144 die laatste niet heeft zal het dus het verstuiver gat worden. De meeste testers zullen met een adaptor hiervoor worden geleverd. Bij gebrek aan zo'n adaptor kun je ook een oude verstuiver gebruiken waar de naald uit is en de retour afgedopt. De druk is dan op de pomp aansluiting af te nemen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Theo MF
Berichten: 81
Lid geworden op: za 25 jan 2014 14:41

Re: compressiedruk A3.144 motor dexta

Bericht door Theo MF »

Bedankt, dit is zeer zinnige info. Ik ga nog eens nauwkeuriger meten.

mvg

Theo Egberts

Plaats reactie