Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Marco55
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:51
Locatie: Woudenberg

Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Bericht door Marco55 »

Ik ben bezig om een Schukken cirkelmaaier op te knappen. Aan de onderzijde zit de steunplaat tussen de trommels gelagerd.
De keerringen om deze lagers af te dichten zijn versleten en nu ben ik op zoek naar nieuwe keerringen. Dit zijn keerringen met de dichtlip aan de buitenzijde. Deze keerringen staan wel in de catalogussen bij sommige fabrikanten maar zijn niet zomaar leverbaar.
Een vergelijkbare keerring zit in de wheel bearing kit voor een vroege MF35 of een TEA. Waarschijnlijk worden ze ook wel in andere voertuigen gebruikt maar dan hebben ze een eigen bestelnummer die niet te herleiden is tot de goede maten.
Weet iemand een adres waar keerringen te verkrijgen zijn welke aan de buitenkant de afdichtlip hebben?
Of een machine of voertuig waar dezelfde keerringen in gebruikt worden?
De afmeting die ik nodig heb zijn 40mm x 62mm x 12mm.

Groeten Marco
Keerring Buiten lip 40x62x12.JPG
Keerring Buiten lip 40x62x12.JPG (55.22 KiB) 12103 keer bekeken
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Bericht door fergie »

Hello Marco,

Ik ken dit type uit landbouw en auto aanhanger naven. Mischien eens onder auto aanhanger kijken al denk ik dat die ook al gauw groter zijn. Staan er ook nummers op ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Marco55
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:51
Locatie: Woudenberg

Re: Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Bericht door Marco55 »

Hallo René,

De enigste nummers die te zien zijn, is de afmeting: 624012

Ik weet dat dit soort keerringen in wielnaven gebruikt wordt. Maar als ik rondkijk op internet staan er geen afmetingen bij. Alleen originele bestelnummers. Dus misschien is er iemand die weleens dit soort keerringen is tegengekomen onder een aanhanger of auto met gelijke afmetingen.

Groeten
Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Bericht door fergie »

Hello Marco,

Je locale LMB kan niet helpen ?. Als het lastig wordt probeer www.eriks.nl eens.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Marco55
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:51
Locatie: Woudenberg

Re: Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Bericht door Marco55 »

Hallo René,

Eriks had ik al gebeld. In de Eriks catalogus vond ik keerring model REX of MEX. Maar schijnbaar is dit geen standaard artikel en voor enkele stuks niet leverbaar. Bij de LMB was ik nog niet geweest. Eerst een speurtocht op internet gehouden om te kijken of er ergens iets leverbaar is.

Groeten
Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Keerringen voor Schukken cirkelmaaier

Bericht door fergie »

Hello Marco,

Als iets op internet niet te vinden is heb ik vaak de neiging eens te gaan shoppen bij de locale bedrijven die nog wel oude voorraad hebben. Niet om de oude meuk van de plank te kopen (althans niet in geval van keeringen en ander flexible spul) maar omdat ze soms met het nummer op de plank liggen of omdat ze het onderdelen boek dat er bij hoort nog hebben. Soms is het verbazingwekkend wat er dan ineens wel uit komt rollen als je het onderdeel nummer kent.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie