briggs and stratton loopt alleen in shoke

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
rieks
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 jun 2014 20:06

briggs and stratton loopt alleen in shoke

Bericht door rieks »

Hallo

Ik heb een oude grasmaaier met een briggs and stratton 14 pk 2 cilinder blok
Maar nou is het probleem zodra ik hem uit de shoke haal valt ie uit als je gas geeft alles wat ik dacht wat het kon wezen heb ik nagekeken zoals caberateur schoon gemaakt zuigers en kleppen schoongemaakt alles dicht gesmeerd met vloeibare pakking omdat ik dacht dat ie valse lucht trok omdat meestal is dat als hij alleen in de shoke loopt dat ie te weinig benzine krijgt de stelschroef staat helemaal uit we hebben een ander tankje geplaast met een kortere slang naar de caberateur het tankje hangt ook hoger dan de caberateur zodat er genoeg benzine binnen komt maar ook dat had weinig zin het blokje is van 1984 en heeft de laaste 15 tot 20 jaar stil gestaan hij heeft wel even goed gelopen

Gr rieks

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: briggs and stratton loopt alleen in shoke

Bericht door fergie »

Hello Rieks,

De hoofdsproeier verstopt denk ik. Doorblazen helpt niet altijd. Probeer hem met een fijn draadje door te prikken. Als je een draadje gevonden hebt wat er door wil buig dat dan in een golf slag en ros het er door. De bochten maken dat het beter reinigd.

De stelschroef is meestal een lucht afstelling dus met die helemaal open heb je wel veel te veel lucht.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

rieks
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 jun 2014 20:06

Re: briggs and stratton loopt alleen in shoke

Bericht door rieks »

Hallo

Alles is door niks zit meer verstopt en nog wordt het niet anders
Klopt dat de stelschroef voor lucht is ben begonnen bij 1 slag los
En zo elkekeer een halfe slag veder maar hielp niks een poosje geleden had ik de stelschroef eruit gehaald alles doorgeblazen en er 2 slagen ingedraaid toen heeft hij het even goed gedaan tot de tank halfleeg was en weer het zelfde probleem dus dacht ik misschien doordat de tank halfleeg is dat ie dan minder benzine druk is tank volgegooid maar geen verandering ook zit er op de caberateur een grote bout dop 15 waar dient die voor ?

Mvg

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: briggs and stratton loopt alleen in shoke

Bericht door fergie »

Is het een plastic carburateur ?
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie