BAV oudenbosch

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

BAV oudenbosch

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Omdat we een kippertje van het merk BAV gekocht hebben dacht ik eens google aan de tand te voelen. Het enige dat google me gaf was dan het eigenlijk de FA Brouwer te oudenbosch betrof en dat ze onder andere ook mest strooiers maakten naast kippers en landbouw wagens. Weet iemand hier meer te vertellen over BAV ?. Of weet iemand waar ik wat kan vinden (online).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: BAV oudenbosch

Bericht door Thomas »

Zie foto... Ik zoek ook nog enige informatie indien beschikbaar!
Bijlagen
Foto00881.jpg
Foto00881.jpg (142.85 KiB) 9931 keer bekeken

bastiaan
Berichten: 6
Lid geworden op: di 26 feb 2013 17:50

Re: BAV oudenbosch

Bericht door bastiaan »

hallo ik was ook aan t zoeken naar de herkomst van Bav nadat ik vastgesteld had dat ik Bav assen onder mijn landbouwwagen heb zitten , ik zoek hier 4 of gaats velgen voor , de betekenis schijnt idd Brouwers Aanhangwagens Vlaardingen te zijn , deze zijn later verhuist naar Oudenbosch , of ze nog bestaan weet ik niet.

PieterMF30
Berichten: 74
Lid geworden op: za 09 mar 2019 22:58

Re: BAV oudenbosch

Bericht door PieterMF30 »

In een zoektocht naar het bedrijf waar mijn opa vroeger werkte; BAV in Oudenbosch kwam ik dit topic tegen.

Misschien leuk om deze verzakelijk brochures te delen; https://www.otmv.nl/wp-content/uploads/ ... wagens.pdf

Groet Pieter
Massey Ferguson MF30 - 1964

Omgeving Breda

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: BAV oudenbosch

Bericht door fergie »

Hello Pieter,

Mooi stukje historie in een pdf !. Zie heel veel kleine details die ik ook op de mijne heb. Mijne heeft een voorziening voor een aftakas onder de kipper door, dat lijkt me redelijk zeldzaam maar ik let er natuurlijk pas op sinds we deze hebben !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie