hamerslag lak overspuiten

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

hamerslag lak overspuiten

Bericht door hooidonk »

Hallo,

Wij hebben nog een tweetal Hatz tractoren staan, die toe zijn aan een nieuw likje verf.
Alleen Hatz is op een gegeven moment overstapt van egaal lichtgroen naar tweekleurig donkergroen met een lichtere hamerslag groen.

Afbeelding

En ik heb zo m'n twijfels of nieuwe lak zal hechten op het hamerslag of dat de hele oude laklaag er af moet.
Kan iemand daar antwoord op geven?

Met een vriendelijke groet,

Marten

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: hamerslag lak overspuiten

Bericht door hans eshuis »

hoi

Lijkt mij een mooi orgineel trekkertje eerste verf nog? Zonde toch om dat te versmeren met nieuwe verf?

Met comondant poetsen en in de conserverings olie zetten?

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: hamerslag lak overspuiten

Bericht door hooidonk »

Hoi Hans,

Ja, bij deze trekker is dat misschien nog wel de beste optie.
Alleen bij die andere (had ik zo gauw geen foto van) heb ik me ooit de kop gek laten maken en de spatborden al van laten stralen en in de primer gespoten.
Achteraf eeuwig zonde.
Ook de pedalen en nog wat ander klein grut is daarvan al onder handen genomen.
Wat zou ik daar mee aan kunnen?
Harde spatborden van een Hatz zijn volgens mij net zo makkelijk te vinden als de steek van de keizer.

Groetjes, Marten

Plaats reactie