Oliepomp Deutz 4006

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
dennis
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 21:24

Oliepomp Deutz 4006

Bericht door dennis »

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen: Heb een Deutz 4006 met een vreemd bijgeluid (geratel) bij draaiende motor.
Maar wanneer ik het hydraulic ventiel gebruik bijv. het kiepen van een kiepwagen duurt ong.30 sec.
Dan is het geluid weg.
Kan er dan iets mis zijn met de pomp? of met de aandrijving ervan?
Het is een Bosch pomp o 510 510 313.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Dennis

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Oliepomp Deutz 4006

Bericht door fergie »

Hello Denis,

Onder je stoel zit het olie reservoir, gaat 7 liter in dus als die niet aan het peil is zit er nog minder in en zuigt je pomp lucht. De pomp op onze 6206 heeft dat ook niet overleeft. Deutz geeft aan dat er speciale olie in moet, weet zo ff niet welke. Nieuwe pompen zijn ca 150 euro, staat wel een firma in agritrader of agrapower.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

dennis
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 21:24

Re: Oliepomp Deutz 4006

Bericht door dennis »

hallo Rene,

Bedankt voor je reactie.
het zou best kunnen dat de pomp teweinig olie heeft gehad. (jaren geleden)
Hij doet het al zolang we hem hebben (een jaar of 6) en toen kwam er niet veel olie uit bij het aftappen. met welke olie hij gevuld is weet ik zo niet meer filter is wel vervangen.
Bij dit model moet de olie er ook af (laag filterhuis) om het filter te wisselen.
Dit is dacht ik alleen bij het oude model met grijze motor en rode velgen!
Of heb ik het mis?
Wat veroorzaakt dan het geluid?
Zijn dat de versleten tanden die over elkaar ratelen?
Wist lang niet waar het vandaan kwam, totdat er toevallig een kiepwagen achter zat en die bij het kiepen geen geluid meer vertoonde.
Wel vreemd dat hij het nog doet!


Dennis

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Oliepomp Deutz 4006

Bericht door fergie »

Hello Dennis,

In ons geval hadden we er een hefmast met dubbelwerkende cylinder aan die nogal veel olie vroeg. Resultaat is een pomp die toen ie droog liep nogal veel herrie ging maken. Nadien altijd een herrie maker gebleven en de druk bleek terug gelopen van 175 tot ca 100 bar.

Voor zaken waar je veel olie voor nodig hebt kon je een extra tankje van ik meen ook ca 7 liter krijgen dat je er bij op kon zetten. Beetje sullig van deutz.

Ik heb ff gekeken wat er op de bus stond maar was niet meer te lezen. Is vast wel ergens te vinden wat er in moet en anders kan de olie-boer je het wel vertellen denk ik.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Oliepomp Deutz 4006

Bericht door massey 35 »

Hallo Dennis,

Een extra tank zit meestal iets hoger dan het hefdeksel.
Als je zo'n extra olietank monteerd, dan moet je even bij een Deutz man informeren.
Volgens mij zit er bovenin het hefdeksel een ontluchting die ademt via de achterbrug, dit moet dan afgestopt worden en een goede ontluchting op de extra tank.
En de hulptank op de juiste plek aansluiten op het hefdeksel, zodat alle olie meedoet.

Volgens mij zit er andere / dunnere olie in dan in de achterbrug / versnellingsbak.
Heeft een Deutz nog een aanzuigfilter net voor de aanzuigleiding zitten?
Wel een retourfilter.

Maakt de pomp altijd lawaai, of alleen als de olie koud is.
Is het pomptandwiel niet beschadigd?
Trilt de dikke zuigleiding, geen luchtlekkage in de zuigleiding?
De leiding hoeft dan geen olie naar buiten te lekken.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

dennis
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 21:24

Re: Oliepomp Deutz 4006

Bericht door dennis »

Hallo,

De pomp maakt altijd lawaai. hij doet het niet wanneer ik de kiepwagen kiep (flow)
Of de zuig leiding lekt zal ik controleren.
Er zit alleen een retour filter.

Bedankt voor jullie reacties.
Wanneer er nog nieuwe tips zijn hoor ik het graag.

Mvg Dennis

Plaats reactie