Herkomst P3

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Herkomst P3

Bericht door richardploeg »

Hallo,


Weet iemand hier toevallig of er perkins P3.144 motoren in de ford dexta' s hebben gelegen?
Mijn opa beweerd bij hoog en lag dat mijn p3 uit een dexta komt, maar op internet kan ik niks vinden dat een p3 in een dexta heeft gelegen. Alleen een F3.144, dat is schijnbaar een licentie P3. Maar op mijn blok staat toch echt P3(T.A.) Diesel engine.

Iemand ideeen? Ik hoor het graag, zou wel eens gelijk willen hebben. Meestal heeft die ouwe gelijk dus :lol:
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Herkomst P3

Bericht door admin »

Richard,

De F3.144 is geen licentie P3.144. Het is een iets aangepaste P3.144 zodat die goedkoper te maken was. Ik durf dus niet te zeggen wat er op de buitenkant van de motor staat. Wat ook aannemelijk is dat er ooit een revisie motor in de Dexta is gekomen. Is de Dexta nieuw op de boerderij gekomen of tweede hands. Weet je nog waar "die ouwe" de trekker gekocht heeft?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Herkomst P3

Bericht door richardploeg »

Bedankt voor je snelle reactive Gerrit,

Hij heeft het blok los gekocht bij een man ergens in het noorden. Maar die kerel deugde al niet, want hij wilde hem een 6 cylinder brandstofpomp bij de motor geven, en geen originele 3 cylinder. Klopt dus niet helemaal,
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Herkomst P3

Bericht door admin »

Richard,

Dan weet je dus genoeg. De P3.144 uit de Dexta is dus niet de originele motor.
Ik denk dat je toen ook gemakkelijker aan een P3.144 kwam dan een F3.144.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Herkomst P3

Bericht door richardploeg »

Vreemd, ik dacht dat de dexta's vanaf 1958 ongeveer gebouwd zijn, en deze motor is in 1964 voor de ted komen te hangen.. Dan zouden er dus al 2 motoren in die dexta gelegen hebben. Of begrijp ik dat nou helemaal verkeerd? Uit deze p3 van mij was trouwens een lager kapot gelopen van de krukas.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Plaats reactie